menu

Historia Guglielmo

70 lat Guglielmo

1935

1935

Guglielmo Papaleo zaczynał jako uczeń w sklepie spożywczym w starym centrum miasta Catanzaro.

1943

Guglielmo Papaleo zdecydował się otworzyć mały sklepik przy głównej ulicy miasta, wstawiając w nim niewielki ekspres do kawy.

1947

1947

Guglielmo Papaleo rozpoczął produkcję i sprzedaż kawy ,a w 1950 roku otworzył pierwszy bar Guglielmo.

1952

1952

Pan Guglielmo Papaleo przeniósł swoją działalność do innego okręgu Catanzaro, i zaczął sprzedawać swoją kawę w całym regionie pozyskując coraz większą rzeszę klientów.

1957 - 1968

1957 - 1968

Zapotrzebowanie na produkt jest tak duże, że Guglielmo Papaleo zdecydował się otworzyć pierwszą palarnię, zakład złożony z magazynów, działu produkcyjnego oraz biur. W kolejnych latach rynek stawał się coraz większy, tak, że w roku 1968 rozpoczęta została budowa nowego zespołu produkcyjnego w Copanello.

1970

Za zasługi dla rozwoju regionu, Guglielmo Papaleo jest nominowany do Orderu Komandorskiego Republiki.

1972 - 1984

1972 - 1984

Uruchomienie nowej fabryki, to punkt zwrotny w produkcji, dzięki wprowadzeniu nowoczesnych urządzeń. Firma staje się spółką. W roku 1984 zięć Guglielmo Papaleo, Roberto Volpi przyłącza się do firmy, zostając dyrektorem generalnym spółki Guglielmo S.P.A.

1985 - 1987

1985 - 1987

Są istotne dla firmy: pierwszy komputer, który automatyzuje cykle produkcyjne, zatrudnienie nowych osób, odnowienie wizerunku firmy oraz dodanie obecnego logo i hasła "Kawa, która sprosta oczekiwaniom". W roku 1986 Gugliemo Spa przyłącza się do Konsorcjum Palaczy Kawy a w 1987 do SAO Caffè Consortium.

1997

1997

Guglielmo Papaleo został kawalerem Orderu Zasług w Pracy. W tym samym roku pierwszy wnuk Daniele Rossi rozpoczął pracę dla Guglielmo Spa, przejmując odpowiedzialność za produkcję. Firma też świętuje 50 lat działalności.

1998 - 2000

1998 - 2000

Również drugi wnuk Guglielmo Papaleo, Matteo Tubertini, dołączył do firmy i obecnie jest odpowiedzialny za rynki zagraniczne oraz import-eksport. W tych też latach firma wprowadzała zmiany i udogodnienia konstrukcyjne i technologiczne: instalacja nowych prażarek, instalacja 18 metrowego zewnętrznego silosu na surową kawę oraz nowego urządzenia do oczyszczania zielonej kawy.

2001 - 2002

2001 - 2002

Lata 2001 – 2002 to dalszy rozwój firmy. Firma decyduje się rozszerzyć swój rynek, biorąc udział w najważniejszych międzynarodowych wystawach dla branży kawowej w Portugalii i w Niemczech; owocem tego jest znaczny wzrost sprzedaży produktów na rynkach zagranicznych. W tym samym czasie stworzone zostają dwa nowe magazyny dla przechowywania surowca oraz zostają zakupione nowe urządzenia, które umożliwiają pakowanie 80 torebek 250 gramowych na minutę.

Smutny dzień 5 MAJA 2003

Smutny dzień 5 MAJA 2003

Zmarł Guglielmo Papaleo, pozostawiając w żalu rodzinę i pracowników oraz wielu innych ludzi którzy go znali. Dzisiaj jego rodzina oraz pracownicy firmy kontynuuje jego dzieło, wyznając te same wartości, w nadziei że nazwisko wielkiego założyciela Guglielmo Caffè będzie obecne, na zawsze, w domach Calabrii i nie tylko.

2003 - 2005

2003 - 2005

Guglielmo Spa otwiera nowe oddziały w Mediolanie i Rzymie, aby rozpowszechnić Guglielmo Caffè w centralnych i północnych Włoszech, firma czyni znaczne inwestycje w komunikację marketingową – realizuje kampanie reklamowe w telewizji włoskiej.

2008

2008

Guglielmo Spa tworzy swoją stronę internetową e-commerce.

2010

2010

W lipcu Guglielmo Spa uruchamia nowe biura w Bolonii, w tym też roku wnuczka Guglielmo Papaleo, Beatrice Volpi, dołącza do firmy, przejmując odpowiedzialność za marketing i reklamę. Nowe biura będą odpowiadały za relacje z rynkami zagranicznymi i rynkiem w północnych Włoszech. W tym samym roku firma otwiera w Catanzaro swój pierwszy sklep Guglielmo Store, projekt, który pozwala jeszcze bardziej zbliżyć firmę Guglielmo Caffè do swoich klientów.

2011

2011

Jest to rok projektu Guglielmo Art Cafè, który łączy ducha przedsiębiorczości i twórczości artystycznej, oraz projektu Il Centro del Caffè, innowacyjnego planu stworzenia firmowych barów Guglielmo. Pomimo światowego kryzysu ekonomicznego, firma znacząco zwiększa swój udział w rynkach zagranicznych.

2012

2012

Nowe punkty Guglielmo Stores zostają otwarte w Catanzaro Lido, Botricello (CZ), Sant'Andrea dello Jonio (CZ) oraz w Bolonii: jest to kolejny wielki krok, aby zbliżyć się do nowych klientów, również poza Kalabrią.

2013

2013

Firma świętuje siedemdziesięciolecie działalności; marka jest coraz bardziej obecna we wszystkich kanałach dystrybucyjnych. Gugliemo angażuje bardzo znaną w Europie, aktorkę i modelkę Denny Mendez, która staje się „twarzą” marki. Otwieramy też w tym roku, kolejne sklepy Guglielmo Store w Furci Siculo (ME) oraz Vibo Walencja.

2014 - 2015

2014 - 2015

Firma rozwija się w kierunku wschodnim: kilka kawiarni zostaje otwartych w Seulu, Korea Południowa, a kawa Guglielmo jest doceniana na całym rynku azjatyckim, w tym w Chinach. Nowe produkty, takie jak kapsułki Lespresso70, pierwsze kapsułki Guglielmo kompatybilne z systemem Nespresso zostają wprowadzone na rynek międzynarodowy. Nowe sklepy Guglielmo Store otwarte zostają we Florencji i w Turynie.

2016

2016

Firma wciąż otwiera nowe sklepy Guglielmo Stores, ten rodzaj działalności, który zwiększa swój sukces w Kalabrii i nie tylko: nowe sklepy otwarte zostają w Crotone, Rossano, Cosenza i Lamezia. W celu zaspokojenia potrzeb klientów, firma poszerza swoją ofertę o nowe produkty, w szczególności w segmencie kapsułek i saszetek: ostatnią innowacja są kapsułki LespressoMio, kompatybilne z systemem Lavazza A Modo Mio.

2016/2017

Guglielmo Spa. wspólnie z partnerami z Polski powołuje do życia spółkę Guglielmo Polska Której zadaniem, będzie sprzedaż i promocja kawy firmy Guglielmo Caffe w Polsce.